>Ingen vind kan blåsa omkull oss nu

Klockan är i skrivande stund 11:02 och det är redan 26,6 grader ute.
Och efter att ha tillbringat de två föregående dagar på Trosa Havsbad kan man säga att jag bränt sönder ryggen.
Summan är att jag inte kan njuta av dessa 26,6 grader fullt ut.
Kanske blir det picknick eller en öl i hamnen ikväll.

Dom som känner mig vet att jag har en liten och obetydlig last mellan 11:55 och 12:55, varje vardag.
Den kallas Hem till gården (Emmerdale)
Och nu äntligen, kan jag köpa det på box.
Isn't that great?


Elfsborg möter ikväll FK Riga, en match som tydligen ska sändas på radio Sjuhärad.
Jag vet inte ett skvatt om detta lag och tänker inte försöka droppa någon fakta (utan drar till med lite klassiska gissningar och aningens wikipedia)
Jag anar att det kan vara ett av Lettlands bästa lag (?) och dess arena har en publikkapacitet på 5000 (Latvijas Universitates Stadions)

Intertoto i all ära, men parallellt med Elfsborgs match tar Malmö FF emot Kalmar FF, vilket är högst intressant.
Ikväll åker KFF på en förlust med sisådär två mål.

Anledningen:
C. Santin har nu lämnat Småland för Danmark.

Den uppkäftiga H. Rydström är avstängd efter tre gula. Rydström kan vara en pain in the ass för motståndarna, men han är hård och styr upp det som behöver styras upp.
Han kommer nog saknas här.

Enligt olika medier är det irriterat i Kalmars trupp efter försäljningen av Santin mitt under guldstriden.
Ett annat irritationsmoment är Viktor Elm som är klar för Heerenveen där han visserligen inte ansluter förrän 1 december.
Arthur Sorin släpps till Århus efter säsongen.
Som sagt, det är lite infekterat i KFF.

Frågan är, varför flyr spelarna från Smålands Stolthet mitt under säsong?
Två av dom har skrivit på kontrakt så det bara är att dra efter säsongen.
Knepigt. Men Nanne är duktig.  Han hittar nog på något.
Inte idag dock, för förlusten är ett faktum.

Och snälla, låt inte Hysén kommentera fler Elfsborgs-matcher.
Hans egen gulleplutt till avkomma spelar ju i Blåvitt och det är tydligt att han låter sig påverkas av det, då han tydligt visar att han ogillar Elfsborg.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, så säger man :) Inte himlaskit, utan himla skit! =)

2008-07-27 @ 12:33:16
URL: http://annaapelsin.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo, så kan man säga! Man betonar m:et i "himla".



Inte typ som jävla skit, för det är en annan klang på det hela :)

Då betonar man ju oftast i:et i "skit".

Du fattar, va?







Jadu, när vill du? Vad vill du ha? :)

2008-07-27 @ 16:21:15
URL: http://annaapelsin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0