Yuan Liang

Pojken nedan heter Yuan och kommer ifrån Lueyang som är ett av Kinas fattigaste och mest utsatta områden.
Han och hans familj lever i ett hus byggt av lera och taket är gjort av tegelplattor och kakelpannor.
De lever i stor misär och behöver varje utsträckt hand.
Yuan är enda barnet då staten har bestämt att man bara får föda ett barn om man får en pojke. Får man en flicka är det tillåtet att skaffa ett barn till.

Jag kommer hädanefter att skänka 200:- till Yuan och hans familj för att de ska få en bättre vardag och ett humant liv.

Blev fadder via ActionAid och det känns som en seriös rörelse.
Inte som att lägga pengar i bössor ute på stan, där man inte vet alls var pengarna går någonstans.
Jag kommer tre gånger per år få rapporter och bevis på att mina pengar gör nytta och hur.
Kommer få brev och teckningar från Yuan, och bara det känns jätteroligt.

200:- är ungefär 7 kronor per dag och har man möjlighet tycker jag man ska hjälpa till då detta är mycket pengar för dessa familjer.

Är han inte för söt?

image43










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0