>IF Elfsborg - Kalmar FF (Nu tar den småländska sagan slut)

Denna eftermiddag tar IF Elfsborg emot Kalmar FF på Borås Arena.
En match som kan gå åt vilket håll som helst, men jag tror på seger för hemmalaget.
Av flera anledningar, bl.a. är dom grymt sugna på en seger efter alla detta kryssande och vill inte ge lagen ovan ytterligare försprång.
Robert Laul skrev idag i sportbladet att Ljungskile inte kommer stanna kvar i Allsvenskan för att det inte finns tillräcklig vinnarkultur i staden, jag tror detsamma gäller Kalmar.
Det kommer inte pågå förevigt, sagan kommer inte sluta lyckligt.
De är för kaxiga för sitt eget bästa.
Kalmar FF har inte Sveriges bästa lag och det vet dom om.
Missuppfatta mig rätt, det är ett giftigt lag man aldrig ska vända ryggen åt, underskatta eller ta för givet.
(Se bara på Ljungskile) Men något smguld blir det inte.
Dock lär de inte ge sig i första taget, alla vet ju att smålänningar är snåla.


Haglund startar med en orginell elva som ser ut följande:


Johan Wiland

Daniel Mobaeck Teddy Lucic Johan Sjöberg Mathias Florén

Helgi Daniélsson Anders Svensson

Stefan Ishizaki Denni Avdic Emir Bajrami

Fredrik Berglund



Här är startelvan som Bergstrand valt ut:


 Ceasar Santin  David Elm  Patrik Ingelsten

Viktor Elm Henrik Rydström  Rasmus Elm

Petter Lennartsson Patrik  Rosengren Marcus Lindberg Arthur Sorin

Petter Wastå



Tips: 2-1

Framför för seger

Kommentarer
Postat av: Bärry Muffin

VI ÄR GULSVARTA ELFSBORG... TRALLALALALALALAAAAAA

2008-04-26 @ 15:58:40
URL: http://somekindofstranger.blogg.se
Postat av: Fredde

X får vi hoppas på :D

Nu sitter jag och dricker öl och lyssnar på Palace =) Underbart !

Ha det gott i det fina vädret.

2008-04-26 @ 15:59:38
URL: http://algottheeagle.blogg.se/
Postat av: Fia

JA, hon va i allra högsta grad speciell:D

2008-04-26 @ 18:36:08
URL: http://dagarmedfia.blogg.se
Postat av: Magnus Krusell

Hmmm... Din parallell mellan Kalmar FF och Ljungskile är så obegriplig att jag härmed erbjuder dig utrymme att utveckla och förklara den på min blogg. "För kaxiga för sitt eget bästa"?
Om du vill, är du välkommen att lägga ett mejl till mig så ska jag publicera din teori. Och bemöta den.

Till sist. Grattis till segern. Ni gjorde en bra match!

2008-04-27 @ 11:04:23
URL: http://magnuskrusellomkff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0